Nikoldi 2018

Classroom Discourse:

Durch Unterrichtsbeobachtungen Fremdsprachenunterricht verbessern

Programm 

09.30 - 10.15

Ankunft und Anmeldung 

(Raum LN304)

10.15 - 10.30 

Begrüßung 

10.30 - 11.30

Paul Seedhouse (Newcastle University) 

Video Enhanced Observation: Researching and Analysing L2 Classroom Interaction

11.30-12.00

Götz Schwab (Pädagogische Hochschule Karlsruhe)

Conversation Analysis Gets Mobile. Student Participation in a Bilingual Primary Classroom in Germany 

12.00 - 13.30

Mittagspause und Poster Session 


Janina Ehmke (Universität Vechta) 

Sprechen im inklusiven Englischunterricht der Grundschule - Empirische Evaluation einer Projektschule unter besonderer Berücksichtigung bedeutungsvoller Interaktion


Katharina Delius (Georg-August-Universität Göttingen) 

Entwicklung genre-basierter Unterrichtseinheiten in Verbindung mit dramapädagogischen Methoden zur Förderung der Sprechkompetenz im Fremdsprachenunterricht 


Christian Kramer (Universität Oldenburg) 

From English Language Teaching to (Trans)Languaging English - Taking a plurilingual perspective on EFL Classroom Interaction


Bode, L., Coors, H., Gerhardy K., Vildbrandt, K., Kersten, K.

The Implementation of Classroom Videography in Teacher Education. 

13.30 - 14.00

Torben Schmidt und Carolyn Blume (Leuphana Universität Lüneburg)

All Kinds of Special. Using Mulit-Perspective Videos to Prepare Pre-Service Teachers for Inclusive English Instruction. 



14.00 - 14.30

 Gabriele Blell und Friedericke von Bremen (Leibniz Universität Hannover) 

Virtuelle Unterrichtshospitation zur Entwicklung reflektierter Handlungsfähigkeit in der Lehramtsausbildung 

14.30 - 15.00

Holger Limberg (Europa-Universität Flensburg) 

Classroom Interactional Competence of Primary EFL Teachers 

15.00 - 15.30

Maximiliane Frobenius, Revert Klattenberg, Friedrich Lenz (Universität Hildesheim)

Ehms and Uhms in the Classroom: Not Just a Sign of Disfluency 

15.30 - 16.00

Kaffeepause 

16.00 - 16.30

Carmen Becker (Technische Universität Braunschweig)

Promoting Learner-Learner Interaction in the EFL Classroom 

16.30 - 17.00

Vera Busse und Petra Schubert (Universität Vechta) 

Promoting Writig Skills in Adolescent EFL Learners: A Comparison of Different Feedback Methods 

17.00 -17.30

Joanna Pfingsthorn und Ilka Flöck (Universtität Oldenburg) 

Please Don't Stable my Finger: A Task-Based Approach to Requests in Spoken EFL Interactions 

17.30-18.00

Kirstin Kersten und Ann-Christin Bruhn (Universität Hildesheim)

Comprehensible Input and Interaction in the Primary Classroom: Operationalizing Foreign Language Teaching Strategies as Predictors for SLA

18.00 -18.15

Abschlussrunde